Державна митна служба України та представники Громадської ради при Держмитслужбі й брокерських асоціацій та об’єднань обговорили низку актуальних питань під час наради у режимі відеоконференції 7 вересня.

Зокрема було обговорено новації в частині надання адміністративної послуги, пов’язаної із запровадженням митної брокерської діяльності, результати моніторингу діяльності митних брокерів та проблемні питання, які виникають у професійних митних посередників під час здійснення декларування товарів і транспортних засобів комерційного призначення.

Окремо був обговорений підготовлений Мінфіном проєкт наказу “Про деякі питання провадження митної брокерської діяльності”. Цей документ окреслює використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій при наданні адміністративних послуг на українських митницях.

Передбачається, що його впровадження дозволить звертатися до митного органу з використанням електронного сервісу, а також автоматизує сам процес прийняття рішень на митниці. Ці новації стосуватимуться розгляду заяв про надання, переоформлення, зупинення дії та анулювання дозволів на митну брокерську діяльність. Такі заяви подаватимуться в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису через особистий кабінет Єдиного державного вебпорталу “Єдине вікно для міжнародної торгівлі”.

Окрім цього ухвалення наказу дозволить автоматичну звірку даних стосовно підприємства, автоматизує процес збирання, обробки та накопичення інформації та ведення реєстру митних брокерів тощо. Також багато робочих питань працівники Держмитслужби та представники бізнесу зможуть вирішувати в режимі відеоконференцій.

Проєкт наказу був оприлюднений цьогоріч у червні. В його подальшому опрацюванні були враховані пропозиції, що їх надали Громадська рада при Держмитслужбі, Федерація роботодавців України, Асоціація професійних митних посередників, Асоціація митних брокерів України, Американська торговельна палата в Україні, ТОВ “Метінвест Шіппінг”. Станом на сьогодні проєкт наказу отримав погодження від Держмитслужби, Міністерства цифрової трансформації, Державної регуляторної служби. Під час нинішньої наради були узгоджені позиції митників та підприємців.

У другій частині наради було обговорено проблемні питання, які виникають у членів Громадської ради та членів асоціацій під час здійснення декларування товарів і транспортних засобів комерційного призначення. За результатами цього обговорення будуть дані доручення про прийняття відповідних управлінських рішень та вжиття організаційних заходів.

 

https://customs.gov.ua/news/zagalne-20/post/derzhmitsluzhba-ta-brokerska-spilnota-obgovorili-aktualni-pitannia-vzaiemodiyi-627