Результати засідання представників "CONFIAD" 28 листопада 2014 року

28 листопада поточного року у м. Брюссель відбулось засідання Пан-європейської асоціації митних брокерів та митних представників «CONFIAD», участь у якому взяв Голова Правління Асоціації митних брокерів України (АМБУ) Володимир Ліннік.

Президент «CONFIAD»MassimoDeGregorio підвів підсумки роботи асоціації за 2014 рік.

  • Щодо оновлення Митного кодексу ЄС та Положень Комісії.

На останньому засіданні Торгової Контрактної Групи (TradeContractGroup), що відбулось 22 та 23 вересня в Брюсселі з питань  IA&DA частини I, розділу 2 (частин  з 1 по 4), частин II та III Митного кодексу ЄС, представники «CONFIAD» дізналися від  консультанту MauroGiffoni, що пропозиції, зроблені ними в документі TEMPO були відхилені.

  • Запит щодо відновлення Кодексу честі та Статуту відповідності якості  - як вважають представники «CONFIAD», є необхідність у застосування деяких етичних правил у відносинах з митними органами – був відхилений DgTaxud, тому що вони вважають, що немає зв’язку між цими двома документами та стандартами компетенції. Однак, представники DgTaxudзобов'язалися внести Кодекс честі та Статут відповідності якості  до Керуючих положень щодо діяльності УЕО (GuidelinesofAEO).
  • Додатково до умови стосовно Кодексу честі та Статуту відповідності якості,представники «CONFIAD» попросили звернути увагу на членство органу професійної компетенції, що було відхилено DgTaxud, тому що вони зазначили, що посилання на професійний орган не є необхідним, так як професійний орган розробив стандарти.
  • Представники «CONFIAD» також запропонували вважати умову «три роки практичного досвіду» додатковою до стандартів компетенції та професійних якостей УЕО (стаття IA-I-2-27), але DgTaxud, а також деякі Європейські асоціації відхилили пропозицію. Вони мають побоювання, що у випадку, якщо даний критерій стане додатковим, безліч малих та середніх підприємств ніколи не зможуть подаватися на отримання статусу УЕО. Зрозуміло, що введення правила «три роки практичного досвіду» було б найбільш прийнятним для підтвердження відповідності суб’єкта статусу УЕО.
  • Представники «CONFIAD» попросили DgTaxud вказати, окрім статті 21 Митного кодексу ЄС, процедурні правила щодо наділення та підтвердження звання митного представника (вказаного у статті 18, частині 3), який відповідає критеріям УЕО, але не є УЕО. На даний момент DgTaxud не збирається представляти процедурні правила; вони також зазначили, що немає необхідності у визначенні спільних правил для митних органів для визначення AEOc та AEOf, які бажають працювати в якості митних представників. Для DgTaxud немає різниці, чи Ви просто отримуєте дозволи AEOc та AEOf та можете вести діяльність як митний представник без обов’язкової вимоги власного визначення або виконання будь-яких інших зобов’язань.
  • DgTaxud також пояснили пункт 2 статті IA-I-2-27 (123-08-IA): “У випадку, якщо заявник використовує договірну особу, як вказано в пункті 1, критерії вважаються виконаними, якщо договірна особа є AEOc абоAEOf, визначеними за двома різними або обома можливими ситуаціями:
  1. Перша, - коли заявник особисто робить роботу, пов’язану з митною справою та працівники, відповідальні за митну діяльність є у складі організації. В цьому випадку, немає сумніву , що заявник  та/або його працівники відповідають критеріям.
  2. Друга ситуація, коли заявник передає виконання митної діяльності та використовує договірну особу для цього. У цьому випадку договірна особа має відображати відповідність критеріям.

Стаття 89 (4) (3) Нормативу ЄС №952/2013 (Митного кодексу ЄС) передбачає, що «Якщо гарантія не була вивільнена, вона може бути використана  у межах гарантованої суми, для відновлення суми імпортних або експортних платежів та інших витрат, що оплачуються після проведення контролю товарів». Дане положення може мати, справді, негативний вплив на діяльність митного брокера. Насправді, є ризик того, що гарантія, надана митним представником, може бути використана для відновлення митних платежів, отриманих в результаті подальшого  контролю товарів клієнта, які більше не існують, тому  представники «CONFIAD» висунули прохання DgTaxud знайти вирішення цієї проблеми у Виконавчому положенні.

Але DgTaxud зазначили, що третій підпункт Статті 89 (4) Митного кодексу ЄС не розрізняє чи утримувач гарантії є боржником, чи ні. За таких обставин, у випадку якщо декларант, а також боржник не виплачує митний борг, прямий представник ризикує на практиці, що багаторазова гарантія (видана їм) буде використана для відновлення відповідної  суми та витрат відповідно до Статті 89 (4) Митного кодексу ЄС. Так як Стаття 89 (3) не обмежує можливість надання гарантії третіми особами, лише для багаторазової гарантії, прямий представник продовжує мати можливість використовувати індивідуальну гарантію. Він не залишиться відповідальним у такому випадку та індивідуальна гарантія надана ним не буде використана для відновлення експортних та імпортних платежів та інших витрат, понесених під час подальшого контролю товарів.

Президент «CONFIAD» також зазначив, що взяв участь у семінарі «Майбутнє електронної митниці», де особливу увагу було приділено питанню впровадження Єдиного вікна. Він пояснив роль, яку митні представники відіграють у міжнародній торгівлі, що цей бізнес не є опонентом УЕО, що насправді багато УЕО підтверджують свою відповідність роботою на договірній основі з митним представником. Також пояснив, що на думку представників «CONFIAD», стандарти компетенції, вказані в Статті 39 пункті d Митного кодексу ЄС можуть бути повністю прийнятними з положенням «мінімум три роки практичного досвіду у митній справі». Даний досвід не може бути використаним для підтвердження знань та практика є необхідною для митного представника, щоб відповідати критеріям безпечності, захищеності і т.д. Вони є основою, яка буде рушійною силою нового кодексу ЄС. Президент також був запрошений на майбутнє представляти інтереси  членів Торгової групи.

MassimoDeGregorio вважає за необхідне для «CONFIAD» зробити наступне:

  • Зустрітися із Заступником Голови Комісії Mrs. Mogherini, яку ми вже запросили на зустріч. З її допомогою він хоче все ж довести до DgTaxud бажання представників «CONFIAD» щодо внесення змін та корективів у Статті 18 та 39 Митного кодексу ЄС.
  • Підтримувати зв'язок кожної з Асоціацій-членів «CONFIAD» з митними органами своєї країни та донесення до них  пропозицій «CONFIAD» та прохання їх підтримки.
  • Зустрітись з представниками Торгової Контрактної Групи для досягнення згоди щодо виконавчих положень та внесення до них змін (над якими працює «CONFIAD» )
  • Продовжувати зустрічі з представниками DgTaxud не лише з Правлінням А, але особливо з Правлінням В, яке є відповідальним за безпечність, захищеність, торгівлю, спрощення формальностей, міжнародну взаємодію, які як раз і зумовили відхилення пропозицій  «CONFIAD».

Робота «CONFIAD» є ефективною та зумовлює розвиток стандартів європейської митної справи щодо митних брокерів та УЕО. В умовах поступової інтеграції України в ЄС, напрацювання європейської асоціації є особливо важливими для української сторони, адже можуть бути використані й для розвитку митної справи і в Україні.