Про роботу телефону довіри Держмитслужби за І півріччя 2010 року

Протягом І-го півріччя 2010 року за телефоном довіри Держмитслужби надійшло 379 повідомлень від фізичних та юридичних осіб (протягом І-го півріччя 2009 року – 405). Загальна кількість дзвінків складає понад 9 000 (у середньому щоденно звертається близько 50-ти абонентів з різних питань).

У звітному періоді за телефоном довіри Держмитслужби переважно зверталися юридичні особи – 222 (у І півріччі 2009 р. – 222), від фізичних осіб надійшло 157 (183) звернень.

Звернення містили інформацію про:

- затримки здійснення митного контролю/оформлення – 287 (270);

- можливі правопорушення у сфері службової діяльності – 22 (50);

- контрабанду та порушення митних правил – 16 (26);

- пропозиції / зауваження до НПА/ роботи митних органів – 26;

- черги в пунктах пропуску через державний кордон – 9 (14).

Як і у попередні періоди (2009 рік), найбільша кількість повідомлень надійшла щодо Львівської 64 (49), Південної 47 (35), Київської регіональної 20 (20), Харківської 19 (24), Київської центральної спеціалізованої 18 (18) та Ягодинської 15 (18) митниць.

Затримки в митному оформленні найчастіше виникали у зв’язку з необхідністю проведення додаткових заходів митного контролю (відкриття вантажних відсіків, ідентифікація товару, фотографування та складання актів митного огляду), а також наданням роз’яснень стосовно обов’язкового виконання вимог митного законодавства при ввезенні/вивезенні товарів, транспортних засобів.

Черги в пунктах пропуску через державний кордон переважно було спричинено об’єктивними обставинами (неритмічна робота контролюючих служб суміжної сторони, української прикордонної служби та обмеженою спроможністю пропускних пунктів).

За інформацією, наданою митними органами, знайшли своє підтвердження 81,5 % (80,7%) повідомлень, однак підтвердження інформації, отриманої від абонентів за телефоном довіри, не завжди означає наявність порушень у діях посадових осіб митних органів.

Разом з тим, за інформацією митних органів за результатами перевірок повідомлень притягнуто до відповідальності 23 (51) посадові особи митної служби:

- попереджено про неповну службову відповідність – 1 (Київська регіональна митниця);

- оголошено догану – 2 (Чернігівська, Ужгородська митниці);

- оголошено зауваження – 10 (Чернігівська, Львівська, Ізмаїльська, Чернігівська обласна митниці);

- застосовано заходів матеріального впливу – 8 (Чернігівська, Ягодинська, Кримська, Харківська, Львівська митниці);

- оголошено усне попередження – 2 (Чернігівська, Львівська митниця).

Крім того, проведено індивідуальні – 15 (32) (Чернігівська, Ужгородська, Львівська, Харківська, Ягорлицька, Бориспільська митниці) та загальні – 6 (19) Київська обласна, Ягорлицька, Чопська, Дніпропетровська, Східна митниці) профілактичні заходи.

Матеріали 12 (24) перевірок направлено митними органами до місцевих правоохоронних органів для прийняття рішень згідно чинного законодавства, що складає 48% від загальної кількості повідомлень про можливі ознаки правопорушень у сфері службової діяльності.

Стосовно абонентів телефону довіри Держмитслужби у звітному періоді працівниками митних органів складено 13 (21) протоколів про порушення митних правил за ознаками ст.ст. 330, 332, 340, 349, 352 Митного кодексу України.

Слід зазначити, що поряд із повідомленнями – скаргами за телефоном довіри Держмитслужби надходили повідомлення – подяки від юридичних та фізичних осіб на адресу осіб, які приймали участь у відпрацюванні повідомлень, за оперативне вирішення проблемних питань.

Джерело: Держмитслужба України