Державна митна служба стверджує: товарна контрабанда в Україну припинена

«Можу впевнено сказати, що на даний час товарна контрабанда в Україну зупинена. Нам дозволили досягти цього чотири фактори: достовірність декларування; удосконалення кадрової складової; застосування єдиних умов роботи для всіх суб’єктів ЗЕД в усіх митних органах; а також різке підвищення відповідальності митників за здійснені правопорушення (до кримінальної)», — сказав Перший заступник Голови Служби Олександр Дороховський, розпочинаючи прес-конференцію 15 квітня.

Держава вже отримала перші вагомі результати: змінилась структура імпорту, в ній з’явилися такі позиції як брендовий одяг, дорогі аксесуари, годинники, які досі офіційно не ввозилися. А також значно зросла кількість окремих груп товарів (наприклад, продовольчої групи — на 14%). При зменшенні імпорту на 13% суми податків з нього виросли на 9%. Середня вартість цього імпорту збільшилася на 26%. Середньоденні надходження платежів до бюджету зросли на 30% та склали більше ніж 330 млн. грн. Це стало результатом ефективної роботи по контролю за достовірністю декларування. «Ми не будемо оформлювати італійське взуття як гумові китайські галоші, — зазначив Олександр Дороховський, — достовірність декларування буде незмінною вимогою Служби».

Причиною зниження обсягів імпорту, на думку керівництва Служби, є вичікувальна позиція, яку на сьогодні зайняв бізнес. Ця ситуація характерна для всіх регіонів, але особливо яскраво вона проявляється в Одесі. Якщо у І кварталі цього року в середньому за добу оформлювалося 180 контейнерів — і це враховуючи різдвяні канікули, коли спостерігається найнижча активність імпортерів, — то в квітні цей показник зменшився на 30% та склав 120 контейнерів.

Держмитслужба України фіксує позитивну динаміку — збільшення фінансових показників від оформлення контейнерів у порівнянні до березня поточного року:

– збільшення середнього рівня митної вартості 1 контейнеру на 20% та на 24% за квітень поточного року;

– збільшено середній рівень податкового навантаження на 1 контейнер на 25% та на 30,5% за квітень 2010 року;

– збільшено податкове навантаження з однієї тони в контейнерах на 33,6% та на 34,5% за квітень 2010 року.

Безпосередній вплив на зазначену динаміку мають зміни у номенклатурі вантажів, що пов’язано, насамперед, зі збільшенням оформлень товарів легкої промисловості (як приклад, протягом квітня 2010 року оформлюються контейнери з одягом та взуттям за рівнем податкового навантаження 200-236 тис. грн. на один контейнер).

«Бізнес повинен заробляти, а не красти. Ми всіляко сприяємо легальному бізнесу», — підкреслив Олександр Дороховський, — повинна змінитися психологія і митника, і бізнесмена».

Прикладом тому є оформлення теплоходів в Одесі: якщо раніше з одного теплоходу до бюджету надходили 500 тис. грн., то зараз — 5 млн. грн.

Директор Департаменту митної вартості та класифікації Сергій Сьомка зазначив: «Митна служба не допустить жодного суб’єктивізму у питаннях формування митної вартості товарів як основи для оподаткування. Сьогодні ми користуємося різними джерелами для визначення її рівня. З-поміж інших джерел — угоди про інформаційне співробітництво з окремими асоціаціями виробників та імпортерів. Як правило, вони мають інформацію про дійсну ціну своїх товарів і в нас немає підстав їм не довіряти».

За проміжок часу, про який ідеться, Митній службі вдалося вивести з тіні митну вартість окремих товарів, наприклад, жіночі костюми, чоловічі піджаки, велосипеди (які традиційно оформлюються у цей сезон), деякі брендові торгові марки.

Підсумовуючи, Сергій Сьомка підкреслив, що багатовекторна легалізація імпорту товарів забезпечить дотримання прав вітчизняних споживачів на якісні товари.

Джерело: Державна митна служба України